AKADEMIJSKI LIST
Akademijski list (prej Gledališki list) je vodič po aktualnih gledaliških, filmskih, radijskih in televizijskih produkcijah študentov UL AGRFT.
Akademijski list, letnik IX, številka II/II - poletni semester 2021/2022
Akademijski list, letnik IX, številka I/II - zimski semester 2021/2022
Akademijski list, letnik VIII, številka II/II - poletni semester 2020/2021
Akademijski list, letnik VIII, številka I/II - zimski semester 2020/2021
Akademijski list, letnik VII, številka II/II - poletni semester 2019/2020
Akademijski list, letnik VII, številka I/II - zimski semester 2019/2020
Gledališki list, poletni semester 2018/2019
Gledališki list, zimski semester 2018/2019
ADEPT
Revija sodobnih gledaliških in filmskih ustvarjalcev ponuja možnost udeležbe v gledališkem diskurzu tistim piscem, ki te priložnosti nimajo in jih spodbuditi k bolj artikulirani refleksiji lastnega dela. Forma revije ne sledi klasičnim publikacijam, namenjenim linearnemu branju od začetka do konca, temveč besedilo jemlje kot orodje za izvedbo in spodbuja branje v razmerju do uprizoritve: torej ne samo berite, uporabite!
ZNANSTVENE MONOGRAFIJE
Tomaž Toporišič
Nevarna razmerja dramatike in gledališča XX. in XXI. stoletja
Univerza v Ljubljani, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo, 2021
ISBN 978-961-7128-24-6
DOI: https://doi.org/10.4312/9789617128239
V sozaložništvu UL AGRFT in Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani je izšla nova, peta znanstvena monografija prof. Tomaža Toporišiča o sodobni dramatiki in gledališču: Nevarna razmerja med dramatiko in gledališčem XX. in XXI. stoletja. Avtor v njej raziskuje znotraj različnih pokrajin teles dram, tekstov in pisav, od zgodovinskih avantgard do postmilenijskega političnega performansa in gledališča. Dramatiko pri tem razume v smislu mejnega področja, pripadajočega tako polju literature kot gledališča. Gledališka ali uprizoritveno dela, ki se jim posveča vzporedno ter v medsebojnem delovanju s pokrajinami dram, tekstov in pisav za oder in na odru, pa razume predvsem kot »interpretacijo« dramskega, literarnega ali neliterarnega, kot specifično prevajanje literarne in kulture nasploh v performativno dimenzijo. Ta je praviloma medbesedilna, medmedijska in medkulturna. Zanimajo ga procesi bourriaudovskega medmedijskega prevajanja iz literarne v uprizoritveno prakso. Predvsem v primerih, kjer se namesto redukcije kulturne in družbene realnosti v zahodnemu svetu uveljavlja nasprotje zahodnocentrično modernističnega: moderna in sodobna umetnost, ki je »nekakšen hipertekst, znotraj katerega umetniki prevajajo in prekodirajo informacije iz enega formata v drugega« (Bourriaud, »Altermodern«). Ta proces in specifičnost lahko opazimo ne zgolj v altermodernistični umetnosti in kulturi ampak tudi v drugih kulturah XX. stoletja od avantgarde preko modernizma do neomodernizma, postdramskega in postmodernega.
Knjigo sta izdali Znanstvena založba Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani in Akademija za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani. Založila jo je Založba Univerze v Ljubljani.
Recenzentki knjige sta prof. dr. Špela Virant (UL FF) ter prof. dr. Dragica Haramija (FF UM).
Knjiga je izšla v fizični in elektronski obliki, v slednji je prosto dostopna na:
https://e-knjige.ff.uni-lj.si/znanstvena-zalozba/catalog/view/335/493/7463-1ž

AMFITEATER
Amfiteater je znanstvena revija, ki objavlja izvirne članke s področja scenskih umetnosti v širokem razponu od dramskega gledališča, dramatike, plesa, performansa do hibridnih umetnosti. Več o Amfiteatru najdete na podstrani Raziskovalna dejavnost.